V redu sem, ampak pod stresom pa tudi

04.04.2018

V redu sem, ampak pod stresom pa tudi


Dobro počutje je sestavljeno iz vrste dejavnikov, ki se med seboj prepletajo in lahko močno vplivajo na tvoje zdravje. Običajno se ti zdi  tvoje dobro počutje samoumevno, vendar pa smo že nekaj let vsi ves čas pod stresom. Stres nas žene naprej, nam daje občutek koristnosti, odgovornosti in samopotrditve. Se tudi ti kdaj počutiš, kot da si brez stresa kar nekako izgubljen?

Vse je v glavi, pravijo. Če si vesel, se nasmehneš, enako pa velja tudi v drugo smer. Zato se potrudi poleg telesne priprave dovolj časa in energije vložiti tudi v psihično pripravo samega sebe. 

Pritisk, visoki cilji, nikoli dokončane naloge in vedno več odgovornosti. Živiš, da delaš in ne obratno. Služba je postala ne le vir sredstev za preživetje, ampak kar glavno gibalo življenja večine, ki delo in službene zadeve nosijo tudi domov. Tak pristop vodi v odvisnost in na koncu privede do pregorelosti, zato se pritiskov nikoli ne bi smelo nabrati toliko, da bi pod njimi klonil. Si zmoreš urediti življenje tako, da službene obveznosti ne bodo tvoj gospodar tudi v tvojem prostem času? V pomoč ti je lahko test "Kolikšen je tvoj stresni Q?"

Z optimizmom in sproščenostjo nad izzive vsakdanjega življenja

Dejstvo je, da vsega ne moreš imeti pod nadzorom ves čas, da smo ljudje nepredvidljivi, muhasti in spremenljivi, narava pa še bolj. Zahteva ali želja po nenehnem nadzoru vodi v stres, sproščen pristop pa omogoča širši pogled na celotno sliko in boljše odločitve. Če dežuje, pač dežuje in ti tega ne moreš preprečiti. Lahko pa vzameš dežnik in si suh.

Spočita glava bolje misli

Trditve o tem, da je večina svetovnih genijev spala le nekaj ur na dan ali celo »po kapljicah«, ne držijo povsem. Že res, da je včasih treba za kakšen projekt ali nalogo žrtvovati nekaj ur ali celo noč spanca, a načeloma bi moral spati vsaj od 6 do 8 ur na noč. Čeprav je velika večina ljudi v barometru odgovorila, da spijo od 6 do 8 ur na dan, jih je glede na prvi odgovor skoraj polovica vseeno pod stresom. Spanje moraš vzeti resno, saj ga predvsem glava nujno potrebuje. Premalo spanca slabo vpliva tudi metabolizem, to pa vodi v motnje prehranjevanja in posledično v debelost. Pravzaprav je poleg zadosti spanca ponoči priporočljiv tudi popoldanski počitek ali siesta, ki ti da dovolj energije za popoldanske aktivnost.

Pomembno je tudi, da si vzameš nekaj časa zase. Zase na način, da se zvečer umiriš in zbereš misli, sem ter tja pa moraš narediti kakšno stvar tudi za svoje zadovoljstvo. Ne, ne mislimo na šoping, čeprav je te vrste tolažba skoraj takoj za tolažbo s hrano. Po odgovorih sodeč kar 70 % ljudi vsaj enkrat na teden naredi nekaj za svoje zadovoljstvo. Če to pomeni rekreacijo, prebrano dobro knjigo ali zgolj sproščujoč sprehod v naravi, smo na dobri poti     

Imej urejene odnose in mirno vest

Velik del k slabemu počutju prispevajo tudi potlačena čustva, pogrevanje jeze, zamere, sovraštvo in predvsem premlevanje teh reči globoko v sebi. Ljudje, ki se o svojih čustvih niso sposobni odkrito pogovoriti, razčistiti odnosov in urediti težav, lahko postanejo depresivni, jezni, zamorjeni in polni negativne energije. Vzemi si nekaj minut vsak dan, naredi pregled dneva in pod njim potegni črto. Potrudi se o svojih čustvih odkrito pogovoriti z nekom, ki mu zaupaš ali ki je neposredno odgovoren za tvojo jezo, skrbi in podobno. Čisti računi, mirna vest in urejeni odnosi so temelj za srečno življenje.

Ker smo s stresom pravzaprav že navajeni živeti mnogi ljudje sploh ne opazijo, da so pod stresom in ne prepoznajo vseh njegovih škodljivih posledic. Ker je znake stresa in drugih težav včasih težko prepoznati, ti bo prej omenjeni test "Kolikšen je tvoj stresni Q?" lahko v resnično pomoč. Iskreno odgovori na nekaj vprašanj, reši stresni test na super spletni strani Migimigi in spremeni slabe navade. 

Kolikšen je tvoj stresni Q?

  • FB Migimigi WIZ stres 2018