Mit ali resnica: je zajtrk res najpomembnejši obrok dneva?

28.06.2016

Mit ali resnica: je zajtrk res najpomembnejši obrok dneva?


Glede zajtrka si strokovnjaki še vedno niso enotni. Nekatere študije so pokazale, da je izpuščen zajtrk lahko največja napaka za tvoje zdravje, spet druge so prepričane, da je za tvoj metabolizem bolje, da se zbuja počasi. Kaj je torej res in kaj ne?

Resnica: zakaj jesti zjutraj?

V študiji, ki so jo naredili v ZDA in je obsegala približno 27 tisoč ljudi, so raziskovalci ugotovili, da so tisti, ki zajtrka ne jedo, bolj podvrženi razvoju srčnih bolezni kot pa tisti, ki si za obrok zjutraj vzamejo čas. To se kaže pri hitri pridobitvi teže, ki lahko vodi v povišanje holesterola in krvnega pritiska ter k razvoju diabetesa – vse to skupaj pomeni idealno izhodišče za nastanek srčnih bolezni.

Preveri, kako dobro skrbiš za svoje zdravje in pridobi kar tri brezplačne priročnike:

FREE NASVETI ZA ZDRAVJE

Resnica: zajtrk zmanjšuje tveganje za razvoj sladkorne bolezni

Jutranji obrok zmanjša nihanje glukoze v krvi, ki vodi v diabetes tipa 2. Uravnotežena prehrana – majhni obroki, ki dajo občutek sitosti čez dan, pomenijo podobno raven glukoze v krvi. Ta raven pa se poveča, če so določeni obroki preveliki, drugi manj obilni ali pa če jih celo  izpustimo. Potencialna nihanja glukoze v krvi lahko namreč s časom izzovejo, da začne trebušna slinavka proizvajati inzulin, ki ga kompenzira za visoke stopnje glukoze v telesu.

Resnica: zajtrk omogoča večjo stopnjo produktivnosti in zbranosti

Obrok zjutraj pomeni potencialno višjo fizično aktivnost. Razlog je začasno povišanje krvnega sladkorja, ki da veliko energije. Zanimiva je opazka, da zajtrkovalci porabijo več kalorij čez dan kot pa tisti, ki zjutraj ne jedo. Zajtrk viša tudi stopnjo zmožnosti pomnenja informacij, pomeni potencialno boljšo koncentracijo, lažje učenje, pripomore pa tudi k lažjemu verbalnemu izražanju in  kreativnosti.

Mit: zajtrk omogoča lažjo izgubo telesne teže

V študiji, kjer je sodelovalo 300 ljudi, so dokazali, da zajtrk nima vpliva na hitrejšo izgubo telesne teže, pač pa ima vpliv na to zgolj pravilna izbira živil in velikost porcij, ne glede na to, kdaj si določene obroke privoščite.

Resnica: zajtrk ni najpomembnejši obrok dneva

Prav tako tudi niso najpomembnejši kosilo, večerja ali malice. Vsi obroki skupaj štejejo, sploh, ko je govora o zdravju ali izgubi kilogramov. Če se poslužujete zdravega načina življenja, morate biti pozorni na to pri čisto vsakem obroku.

Resnica: zajtrk je pomemben, če ti misliš, da je

Vsak organizem je drugačen in vsak organizem odreagira drugače. Prav zaradi tega je nemogoče posplošiti dejstvo, da je za vsakega človek zajtrk najpomembnejši obrok dneva. Če vam je zjutraj slabo in jeste šele nekaj ur po tem, ko vstanete, potem je to za vas najboljša izbira. Če pa se zjutraj zbudite lačni in brez zajtrka ne morete začeti dneva, potem zajtrk je za vas zelo pomemben. Zato poslušaj svoje telo in začni dan tako, kot si ti želiš.

Resnica: kar jeste za zajtrk, bo imelo velik vpliv na to, kaj boste pojedli v preostanku dneva v ostalih obrokih

Predvsem je to povezano z vašim metabolizmom. Če ga boste že zjutraj obremenili s težko hrano, potem vam verjetno za kosilo ne bo več prijalo, da si boste privoščili krompirček z mesom in sladico zraven. In obratno. Če boste za zajtrk pojedli nekaj lahkega, boste za kosilo lahko že popolnoma sestradani. Toda to je spet odvisno od vsakega posameznika in od delovanja njegovega metabolizma. Zato se ravnajte po tem, kar vam telo pravi. Za zajtrk si privočite hrano, ki vas bo zbudila in vam omogočila, da boste dan začeli produktivno.